دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: مجموعه‌ای که تا آخرین لحظه‌ها امیدی برای حضور در جدول پخش سریال‌های نوروز ۹۵ نداشت، ناگهان با تصمیم مدیران تلویزیون برای پخش از شبکه۳آماده شد.

سریال

برزو نيك‌نژاد پس از موفقيت نسبي دوگانه «دردسرهاي عظيم» و ساختن دومين فيلم سينمايي خود، «قرعه» را با فيلمنامه احمد رفيع‌زاده مقابل دوربين برد. حميدرضا آذرنگ، هومن برق‌نورد، فريبا متخصص، هدايت هاشمي، مريم سعادت، مهران رجبي، اشكان اشتياق، سحر ولدبيگي، نسرين نصرتي، پرستو گلستاني، امير كربلايي‌زاده و... در قرعه ايفاي نقش كرده‌اند.

  • چه شد كه تصميم به ساختن يك سريال ديگر گرفتيد؟

سر فيلمبرداري «زاپاس» بودم كه طرح سريال قرعه به دستم رسيد. وقتي متن را خواندم، حس كردم مي‌تواند فضايي خاص داشته باشد. با توجه به روند قصه مي‌دانستم كار سخت خواهد بود. قرعه كاري شلوغ است؛ تعداد زيادي شخصيت و صحنه‌هاي شلوغ دارد و با توجه به اينكه وقت زيادي نداشتيم، كار را شروع كرديم.

  • قرعه در چند جلسه تصويربرداري شد؟

وقتي طرح به‌دست من رسيد، مي‌توانستم بگويم انجام نمي‌دهم اما با توجه به موضوع و داستان جالب فيلمنامه، تمام تلاش خود را براي توليد مجموعه انجام داديم و تصويربرداري پس از 61جلسه به پايان رسيد.

  • به‌نظر شما تماشاگران مي‌بايد قرعه را يك سريال كاملا طنز مي‌دانستند؟

فضاي كار قرعه شيرين بود و ما مي‌خواستيم در اجرا هم آن را شيرين از كار درآوريم. زندگي هم لحظات تلخ و شيرين دارد و اگر تلخي نباشد، شيريني بي‌معني است. قرعه يك كار كاملا كمدي نيست و من قرعه را مانند زندگي بسياري از مردم خودمان ساختم و سعي كردم در هر صحنه شيريني را به زندگي مردم بياورم.

به‌دليل تعدد شخصيت‌ها، شايد بهتر بود فرصتي بيشتر براي معرفي آنها درنظر مي‌گرفتيد و تعداد قسمت‌ها را بيشتر مي‌كرديد.
اين را قبول دارم كه اگر مجموعه در 30قسمت ساخته مي‌شد، فرصت كافي براي ورود به داستان كلي داشتيم و مي‌توانستيم مخاطبان را با اين شخصيت‌ها بهتر آشنا كنيم. ببينيد، تعدد شخصيت‌ها و شلوغي كار، پاشنه آشيل قرعه شد و ويژگي سريال هم شلوغي آن بود. مي‌پذيرم كه بهتر بود بيشتر به شخصيت‌ها مي‌پرداختيم تا تماشاگر فرصت كافي براي شناختن آنها داشته باشد. درهرحال، با بضاعت و زماني كه داشتيم، يك سريال ساختيم و بايد بگويم قرعه، سخت‌ترين كار من بود و در بازپخش به حتم اتفاق‌هايي بهتر براي آن مي‌افتد.

  • يعني در بازپخش قرار است‌چه اتفاقي بيفتد؟

در تدوين مجدد و پرداخت سريال كارهايي انجام مي‌دهيم. پخش سريال اواخر اسفند آغاز شد و تلاش ما اين بود كه حال و هواي عيد را در آن درنظر بگيريم.

  • از انتخاب بازيگران راضي هستيد؟

در توليد سريال اين عادت را دارم كه گاهي سكانس و گاهي كل صحنه را اجرا كنم و بعد سراغ گرفتن صحنه‌هاي خرد بروم. به همين دليل تلاشم اين بود كه بازيگران تواناي تئاتر در مجموعه حضور داشته باشند. خوشبختانه بازيگراني كه مي‌خواستيم فرصت همكاري داشتند.

  • در انتظار اكران تجربه‌هاي سينمايي

برزو نيك‌نژاد كه بعد از ساختن سريال نوروزي «قرعه» ترجيح مي‌دهد بيشتر كتاب بخواند و فيلم ببيند، منتظر اكران نخستين فيلم بلند خود در گروه هنر و تجربه است. «ناخواسته» 2سال پيش در جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد و توانست نظر منتقدان را جلب كند. «زاپاس» كه در نمايش جشنواره‌اي سال گذشته با اظهارنظرهاي متفاوت مواجه شد، دومين فيلم نيك‌نژاد در مقام كارگردان سينماست. اين فيلم تابستان امسال روي پرده مي‌رود.

کد خبر 329488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha